torsdag 6 mars 2014

Tror att det gick vägen

Det har gått runt en månad sedan jag lade på mer vikt på mina benövningar sist. Förra gången blev knät inflammerat och eländigt och dessutom överansträngde jag mig med lite extra gå och stå i andra former också ungefär samtidigt. Nu ökade jag lite förra veckan på ett par ställen och idag ytterligare lite till. Jag tror faktiskt att det gick vägen den här gången. Än så länge känns det bra i alla fall, det gjorde det inte sist.

Snart skulle jag nog behöva nya träningsskor. De har varit med ett tag och legat overksamma längst in i garderoben länge, men hade börjat få rynkor redan innan jag letade fram dem när jag började med allt det här ben-tränandet och det brukar inte vara något gott tecken för dämpningsförmågan. Nu har jag ju inte ägnat mig åt något hoppande eller ens bestämt klivande så jag behöver inte så mycket dämpning, men om jag någon gång skulle vilja börja skutta så ska det nog vara nya fräscha luftkuddar under fötterna först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar