söndag 23 mars 2014

Torris

Jag har varit lite sugen på att testa de nya färdigskurna grönsakerna som har dykt upp i kyldisken. Det kanske inte är alldeles självklart att göra det just den veckan då det larmas om bakterier i den sköljda spenaten, men nu fick det ändå bli så. I somras köpte jag en tork i tron att jag skulle plocka svamp, men sedan gick ju knät åt skogen så den har stått oöppnad i köket och varit i vägen. Idag har jag då samkört dessa två och gjort kålchips i torken istället för i ugnen som jag tidigare har provat.

För att sammanfatta resultatet så blev det bättre förut när jag skar kålen själv. I den färdigskurna så var mittnerven kvar och den är väldigt mycket tjockare än resten så den torkade inget vidare. Jag sorterade bort de bitarna när jag blev less på att vänta. Bortsett från det verkar torkmaskinen göra det den ska och inte låta alltför mycket under tiden. Då var det bara svampen, frukten och bären som fattas. Vikingen är lite sugen på att torka kött i den också. Det tycker inte beskrivningen, den tycker att det är en frukt- och svamptork.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar