söndag 9 mars 2014

Söndagsmiddag och vårjacka

Jag köpte nya träningsskor igår, ett par Rykä, nytt märke för mig, och testade dem i morse. De verkar funka bra. Lätta, stabila och sitter ordentligt runt hälen. 

Det blev en ny jacka också. Den förra vår/höstjackan var trasig i höstas så jag gjorde mig av med den. Jag trodde inte att jag skulle lyckas laga den snyggt. Den nya är mörkblå, väldigt mörkt blå och har nästan lite vaxad yta. Det är verkligen en alldeles vanlig jacka, och det var nog precis det som fattades i garderoben. Jag tittade en stund längtansfullt på en mörkt terrakottafärgad Elvinejacka som nog hade varit svårare att matcha men räddades av att MQ inte tar in den i min storlek. De trodde att Åhléns kanske skulle ha, men när jag kom dit hittade jag den blå  

Nu är vi på väg till Vikingens mamma för att äta söndagsmiddag. Det brukar alltid vara god mat och trevligt sällskap. Ikväll får vi lammstek. Jag har nya jackan, Vikingen har fortfarande vinterjacka eftersom han måste sy fast en lös knapp på sin tunnare jacka innan han kan börja använda den. 

1 kommentar: