måndag 17 mars 2014

Hemma

Jag har sagt upp lägenheten i Göteborg och visade den för några intresserade blivande hyresgäster i förra veckan. Jag hoppas lite att studenten får den, det är en sådan liten söt lägenhet perfekt för en person och med gångavstånd till centrum och föredömligt låg hyra.
Nu bor jag i storstan och det är också bra, men det är annorlunda. Det känns som att jag har tappat ett halvår av att lära känna den nya staden eftersom jag har varit halt, så nu har jag lite att ta igen. Favoritmuséer, caféer och promenadstråk, udda butiker och de bästa resvägarna tar lite tid att vaska fram. 

Jag har tackat ja till att bli suppleant i medeltidsföreningen Holmrikes styrelse och ska gå på det första styrelsemötet imorgon kväll. Årsmötet var i lördags, men då var jag ju i Göteborg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar