söndag 30 mars 2014

Utflykt

Efter att ha surfat lite webblagersaldon insåg jag att en av d.e saker jag faktiskt kunde tänka mig att köpa till Vikingen fanns att få på Lidingö, och det är ju bara lite långt dit.

När jag kom ner till hållplatsen var det tio minuter till nästa buss, så jag bestämde mig för att äta en korv i solen vid vattnet som lunch. Tyvärr missade jag bussen och fick ta nästa, men det var det nog faktiskt värt trots att det var en rätt ordinär korv. Jag satt och tittade en stund på två killar som höll på att jobba med något på restaurangen Strandbryggan. Det är ju alltid lite roligt när den ene är på en flotte utanför själva restaurangpråmen. Jag antar att alla restaurangerna längs vattnet efter Strandvägen nog försöker öppna så tidigt det går med tanke på vädret. Om det håller i sig borde de kunna göra en riktigt bra påsk i år eftersom den är så sen.

Lidingö var gulligt, som en småstad på många sätt. Där skulle jag nog kunna tänka mig att bo. Det är också möjligt att mina varma känslor för Lidingö beror på att solen sken, det jag ville ha fanns i butiken när jag kom dit och det tog inte ens jättelång tid att åka fram och tillbaka. Möjligen hade det blivit ännu bättre med mjukglass också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar