lördag 29 mars 2014

Shoppingförsök

Vikingen fyller år på måndag, så jag gått lite i butiker för att försöka hitta en present till honom. Det gick inte så bra. De saker han sagt att han önskade sig verkade inte finnas i några butiker i närområdet, däremot kunde jag förstås ha köpt dem på nätet om jag hade haft lite framförhållning. Det var nedslående.

Jag behövde både lunch och lite senare en kaffepaus för att orka med eländet. Kaffet intogs på Waynes coffee på Drottninggatan, vilket visade sig vara inte alls särskilt vilsamt eftersom de lediga sittplatserna var precis vid rulltrappan ner till Lagerhaus. Blandningen av ljud från rulltrappemaskineriet, folk som pratar och ganska hög musik var inte till min belåtenhet. Däremot var det häpnadsväckande många som sjöng med i musiken när de åkte rulltrappa och det var ju lite gulligt.

På Lagerhaus har de för övrigt sådana där "drinking jars" som hamburgerstället i tisdags hade. Vi undrade just var man fick tag i glasburkar med handtag på.

Jag kom hem med fyra trådrullar, en dragkedja, en förpackning synålar och tre vita förvaringslådor. Allt är till mig, så Vikingens födelsedagspresent är fortfarande en öppen fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar