fredag 7 mars 2014

Familjen halvfabrikat äter middag

Vi var inte så sugna på att laga fredagsmat, så det blev ett par köttbitar, färdig potatisgratäng, färdig sås och lite sallad. Det var hyfsat gott och mycket praktiskt, men kanske inte så imponerande i fråga om matlagningskunskaper och arbetsinsats. Bäst av allt kan nog faktiskt gurkan ha varit, den smakade rent utav gurka. Inte lika intensivt som solvarm nyplockad gurka gör, men den var helt klart åt rätt håll

































Roligast var nog potatisgratängen i en liten rulle som man kunde skiva till små snygga puckar. Det hade jag aldrig orkat åstadkomma om jag hade lagat det själv, då hade potatisgratängen varit mycket mjukare i konsistensen och legat i en form. Jag hade på lite extra svartpeppar och en gnutta ost på varje puck, men den var fortfarande en smula blek i smaken.
Annars är det fredagskväll och jag är en liten smula trött och blev väl inte piggare av ett glas vin till maten, men det var en bra kombination med rödvin till köttet och såsen.Vikingen skulle göra ett ryck med en föreningsbokföring som det var lite kvar på och jag tittar väl på TV och syr lite eller något. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar