lördag 22 mars 2014

God morgon!

Jag var jättetrött igår kväll och gick i säng tidigt och vaknade därmed också tidigt idag. Nu är det ju lördag och jag har inte bråttom någonstans så jag tog det lugnt och försökte somna om, men fick ge upp. Nu har jag en lugn och fridsam morgon medan Vikingen sover vidare. Jag tror att han såg en film eller möjligen två för jag tror att klockan var närmare tre när han gick och lade sig.

Vi har tänkt vara hemma i helgen och städa och fixa lite. Det har varit en period med rätt mycket annat och eftersom vi har lite för mycket saker i förhållande till ytan så blir det lätt högar om man inte håller efter det hela tiden.

Annars skulle man kunna gå till Historiska muséet som öppnar en ny utställning  idag om slaget om Gotland 1361, men det kommer förmodligen att vara väldigt mycket folk så om det är själva utställningen man är ute efter så kan nog någon annan dag vara bättre. Å andra sidan tror jag att det skulle kunna vara trevligt rent socialt att gå dit eftersom det nog kommer att vara åtminstone en del folk vi känner. Jag funderade lite på att köpa årskort på Historiska, en entré kostar 100 kr och årskortet kostar 190. Det räcker ju liksom med två omgångar historieintresserade gäster som man följer med dit för att det ska vara värt pengarna.

Nu ska jag dricka upp det sista av morgonkaffet och tvätta håret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar