fredag 6 februari 2015

Jodå, det går framåt

Jag har gjort en vecka av mina axelövningar. Två med en enkiloshantlar, en med en halvkiloshantel och en övning utan vikter. I början var det 1 x 10 av varje övning dagligen och i onsdags ökade jag till 2 x 10 men bara varannan dag, så nästa omgång är idag. Det är häpnadsväckande svårt att göra vissa rörelser, men det går framåt. I ärlighetens namn är jag inte just starkare i den axel som inte gör ont, men det kanske inte är så konstigt eftersom jag är högerhänt och förmodligen fortfarande starkare på den sidan. På tisdag är det dags för uppföljning hos sjukgymnasten. Jag fick en morgontid och det ligger precis vid jobbet, så det är rätt smidigt. Axeln gör oftast inte ont nu. Det är enstaka tillfällen när jag sitter framför datorn men mest vanligt är att jag vaknar på morgonen och har sovit på fel sida och det är obekvämt en stund.

Jag har färgat håret och städat badrummet idag. Vikingen har tvättat lakan, och han vill verkligen egentligen mangla dem, men vi har ju ingen mangel, så han viker dem och sitter på dem. Min vana är snarare att stoppa tillbaka dem direkt i sängen med så lite arbete som möjligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar