söndag 22 februari 2015

Skiftbyte i Bregottfabriken

Nu har det vänt, nu tror jag faktiskt att Vikingen är sjukare än jag. Idag har jag klippt ut och sytt en liten toile att förhoppningsvis få hjälp med på onsdag samt masat mig bort till Coop vid världens ände för att hämta ett paket från Stoff och Stil. Nu dricker jag eftermiddagskaffe och tar det lugnt en stund innan vi ska till Vikingens mamma och äta söndagsmiddag.

Det har varit en lång, långsam och eländig vecka. Jag har stickat lite och det var trevligt, men eftersom jag inte har gjort någon axelgymnastik på en dryg vecka så tyckte inte axeln riktigt om det. Jag får väl ta mig samman och börja igen.

Jag kan ha glömt att vattna den salladen som jag planerade om. Det kan hända att jag därför lite osynligt kommer att flytta den som står kvar i drivhuslådan till de krukorna. Spenaten borde nog också få komma över i något annat. Av såpnejlikan syns inga spår, så det kan nog hända att jag krafsar över dem i något annat och ger dem en liten köldperiod så får vi se. De första chilisarna har kommit upp, men jag köpte en sort till och petade ner lite senare som jag fortfarande väntar på. Tomatfröna jag hade sått kom upp och blev genast långa och rangliga, så dem har jag ryckt upp och tänkte börja om igen snart. Rädisorna blev också långa och verkade inte göra så mycket rot, så dem åt vi upp som skott i salladen igår. Jag ska sätta nya nu när det är lite ljusare så får vi se.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar