måndag 9 februari 2015

Vardag igen

Helgen gick så snabbt, jag tyckte att jag bara hann blinka. Det var soligt igår och såg fantastiskt ut men det var blåsigt och bet lite i kinderna. Jag tog ändå en liten promenad för att få lite ljus och luft. Jag hade tänkt shoppa lite men tappade alldeles lusten när jag kom in till centrum och vände och gick längs vattnet hem igen. Det var rätt mycket folk ute.

Jag försökte plantera om salladen jag hade tänkt ha i fönstret här hemma, men plantorna var rätt sladdriga att hantera. Jag gjorde ett försök i alla fall, men jag satte också lite nya frön i en så pass mycket större kruka att de kan få stå kvar där så får vi se vad som fungerar bäst. Jag tryckte ju ner lite rädisfrön i en kruka också, och de har börjat titta upp. Det är klart att det är i mörkaste laget för alltihopa, men det är kul att försöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar