onsdag 4 februari 2015

Chili och tomater

Nu har jag satt några frön till. Vi hade två torkade chili kvar från i somras av sorten Hot Lemon så jag pillade ut några frön från den ena och petade ner dem i jord.

Jag gör ett nytt försök att sätta tomater också. I fjol köpte jag frön och glömde av hela grejen så det blev ett par färdiga plantor i början av sommaren istället. Nu när jag letade fram dem så ser jag att det är Tiny Tim, så jag hade nog tänkt ha dem i fönstret hemma. Jag har även köpt nytt tomatfrö, Gardener's Delight som också är en ganska nätt variant. Både tomaterna och chilin verkar vilja ha det ganska varmt medan de gror så de står i Vikingens arbetsrum.

Förutom detta så har jag också satt några rädisor i en kruka som står i köksfönstret, men det är mest för att se om det blir något där över huvud taget. Det är ju ändå massor av frön i en påse rädisfrön, så det räcker nog till ett gäng på landet i sommar med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar