lördag 7 februari 2015

Fluffig

I morse kom jag ihåg att jag ju har en tratt till min hårtork, diffuser eller hur de nu kallar det. Jag testade att torka håret med den och med lite lock-kräm i håret och resultatet blev väldigt fluffigt. Anledningen till att jag prompt ville torka håret var att jag skulle ut till Täby på ett styrelsemöte och ville ha det torrt innan jag gick. Annars brukar det mest få självtorka. Jag blev inte helt nöjd med höger sida, det blev väldigt spretigt där. I säkert flera sekunder funderade jag på om jag skulle plocka fram min pytte-plattång och vika in de värsta topparna, men det kändes lite väl ambitiöst. Jag stoppade mössan i väskan istället för att ta på den i ett försök att inte störa fluffet, det var ju rätt fint väder ändå. Sedan knatade jag bort till Östra station och tog Roslagsbanan. Det verkade roligare med spårvagn, förlåt jag menar lokalbana, än tunnelbana och buss även om det blev en del promenad på köpet.

Det var planerat som ett ganska långt möte med knytislunch eftersom vi behövde diskutera årsmötet och även den lite allmänt röriga situationen med en medlem som många andra har problem med. Så småningom vände jag i alla fall hemåt och efter ett tag åkte mössan på. Efter att jag kommit hem och strukit håret bakom öronen var jag inte riktigt lika fluffig. De utstickande testarna blev möjligen ännu mer iögonfallande i det här läget också. Hade de inte varit för dem så hade jag varit riktigt nöjd. Jag antar att jag får öva. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar