fredag 27 februari 2015

Göteborg tur och retur

Det har varit en vecka med tre arbetsdagar i Göteborg, tisdag-torsdag. Många möten blev det och det var nog bra. Det är ju lättare att få saker och ting gjorde när man pratar med folk live. Idag har jag känt mig lite urvriden av så mycket interaktion, men jag har som tur är suttit vid mitt vanliga skrivbord där det har varit föredömligt lugnt och lite folk till och med för att vara där. Det har väl varit en ganska vanlig Göteborgstripp med mycket jobb och snälla kollegor som höll mig sällskap till middagen på tisdagskvällen. Lunch med en kompis hann jag också med.

Onsdagskvällen hade sytema och tillbringades hemma hos en kollega med en före detta kollega. Det provades in mönster och åts god middag. Vi fick en paj med jordnötssmör i både degen och fyllningen till efterrätt och det var väldigt gott. Jag har ett antal meter svart tunt ylletyg, och jag skulle tycka om att sy byxor som faktiskt passar av det. Mönstret jag köpte var hyfsat redan från början, men jag fick hjälp med några små ändringar som jag aldrig hade fått till själv. Jag ska försöka justera grenen lite till, men på det hela taget så tror jag att det är bra. Sedan var det bara det där med utförandet, sy fint, pressa ordentligt och få dit det eländiga blixtlåset. Jag fick hjälp med att prova in ett linne också. Mönstret är för vävt tyg och det bygger ju på att det faktiskt passar och det tror jag att det gör nu.

Ikväll blir det ingen direkt aktivitet. Vi har ätit lammkotletter och tänkte titta på Downton Abbey på Netflix när nyheterna är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar