tisdag 10 februari 2015

Nyklippt

Jag gick förbi en frisör på vägen hem. Håret är i princip oförändrat fram eftersom jag tyckte att det blev i kortaste laget där sist, men mycket kortare i nacken. Frisören fönade det med rundborste när hon var klar, och det tycker jag kanske inte så mycket om. Allra mest tycker jag inte om att försöka återskapa den stylingen själv, så jag hoppas att det kommer att se hyfsat ut även när det har självtorkat. Hon tyckte att jag skulle färga håret mörkare, men jag är inte så säker på att det är rätt så här års eftersom jag redan är så blek. Gråhårig är jag också, framför allt mitt uppe på huvudet och den senaste färgningen blev för ljus och för röd, så jag kan i och för sig förstå att hon tyckte att mörkare skulle vara bättre. Själv tänkte jag snarare att det kanske var dags för lite ljusa slingor i de yttre delarna.
Efter detta besökte jag Coop vid världens ände för att hämta ett paket. Jag tänker börja med bokashikompostering och har köpt ett startkit. Planen är att ta med den färdiga kompostmassan till landet och gräva ner den där. 

Sedan ringde min syster och sade att pappa var på väg till sjukhuset eftersom han har ont i ryggen. Det skulle kunna vara ett alldeles vanligt ryggont men det skulle också kunna vara ett dåligt tecken eftersom han trots sommarens lyckade operation har bråck på kroppspulsådern. Jag håller tummarna för att han helt enkelt börjar bli gammal och har överansträngt sig på något sätt. 

Nu ska jag se färdigt nyheterna, packa upp mina komposthinkar och stoppa dit skal och sånt från middagslagandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar