söndag 19 januari 2014

Duktig

Jag försöker hålla igång och träna knät och har nu lyckats med två veckor i rad med ett besök hos sjukgymnasten och två på gymmet. Efter två veckor har jag blivit så pass mycket starkare att jag faktiskt kan göra mina bendrag åt olika håll i maskinen på gymmet. Den hos sjukgymnasten har enkilosvikter, den på gymmet har fem kilo som minsta vikt och det var helt enkelt för tungt de första gångerna jag gick dit så jag fick fortsätta med gummibandet hemma så länge.

När jag tränar är jag inte särskilt social. Jag vill att det ska vara lite folk på gymmet, ingen som pratar med mig och ingen som är i vägen. Jag jobbar fortfarande på att hitta de ultimata träningstiderna. Idag på förmiddagen gick det nästan bra, men när jag kom ut i omklädningsrummet när jag var klar så var det massor med unga kvinnor på väg till ett yogapass i vägen överallt. Det gäller att komma iväg tillräckligt tidigt på söndag förmiddag i fortsättningen för att hinna före.

Igår var jag på ett planeringsmöte inför Nordmarks universitet, som är en helg med medeltidsvännerna med en massa föreläsningar, fast jag ska mest laga mat. Annars har jag inte gjort så mycket i helgen, sytt lite och tittat på TV och tagit en eftermiddagslur. Eftermiddagsluren måste verkligen vara en av de lyxigaste sakerna med att vara ledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar