tisdag 21 januari 2014

Hemmakväll

Vikingen och i viss mån jag började titta på Warehouse 13 på Netflix i helgen. Det handlar om agenter som samlar in artefakter som påverkar människor på olika sätt skumma sätt. Artefakterna hålls sedan i schack med lila slem i ett lager.

Nu försöker jag se ikapp, jag går ju och lägger mig så mycket tidigare än vad Vikingen gör på helgerna. Han är ute med en besökande kollega ikväll och jag tar det lugnt hemma. Jag har plockat ur diskmaskinen, men så mycket mer än så blir det nog inte gjort.

Aubergine är en av mina favoritgrönsaker och vi hade moussaka i frysen, så det har jag ätit till middag. Det är en av de där rätterna som det är lika bra att göra en hel form av när man ändå är igång, den funkar ju lika bra uppvärmd.

Jag ska komma ihåg att packa träningsväskan ikväll också, det är dags att besöka sjukgymnasten imorgon igen. Jag har börjat fundera på att köpa nya träningskläder, men det är nog egentligen mest shoppinglusten som talar. Jag har två omgångar inklusive sport-BH och tvättmaskin i badrummet, så jag behöver inte mer. Däremot har jag en träningströja som jag tycker är trist och har sett en som jag skulle vilja ha istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar