fredag 17 januari 2014

Bara ben

Jag blir trött och börjar undra om jag håller på att bli förkyld varje gång jag har tränat och jag var hos sjukgymnasten tidigare idag. Det går framåt i alla fall, men det är segt. Just nu går jag hyfsat på plan mark, men har problem med trappor och med att bära saker. Det inte längre är lika uppenbart att jag inte är hel. Jag känner mig lite gnällig som hela tiden får påminna folk om det.

Fredagskvällskoman har alltså slagit till ordentligt här. Jag har gått från jeans och presentabel yllekofta till trikåtunika och tjocksockar. Middagen fick bli bröd, sallad och grillad majskyckling (färdig varm från Hemköp) och den var inte alls dum. Lite fruktig barbequeton och mycket smak. Nu är det bara benen kvar.

Vikingen är ute och umgås på en pub i Uppsala, men eftersom jag har varit i Göteborg tre dagar denna vecka och har tränat idag så åkte jag hem istället. Jag har dragit igång en tvätt och tänker mig en lugn kväll i soffan med TV och handarbete. Möjligen kanske att jag tar och vattnar blommorna också, det känns som att det var länge sedan sist. Eller så lägger jag mig i badkaret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar