onsdag 1 januari 2014

Framåt då?

Vad tror vi om 2014, då?

Jag tror i alla fall att det kommer att bli fortsatta lustiga övningar för knät. På bilden ses en klatschig färgkombination av gult gummiband och lila yogamatta, och jag tror att den kommer att pryda vardagsrummet åtminstone de närmaste veckorna.

Idag har jag gått genom garderoben lite och rensat ut både en del slitna saker och en del som är i fel storlek, så det blev en liten påse med sopor och en större påse som ska gå vidare.

Annars är det en ganska stillsam nyårsdag. Vi tittar lite på TV, vi har båda strukit lite kläder och vi har gjort massor med pyttipanna på julresterna. Det blev fyra matlådor och det är ju alltid bra att ha på lut. Middagen blir nog lite enklare, vi siktar på lite salami, ost, bröd och körsbärstomater att mumsa i oss.
Min syster surfade pelargoner och andra plantor i mellandagarna, och jag är också lite sugen på att odla, men jag har ingen trädgård och inte ens en balkong. Jag tänkte ändå göra ett försök att odla lite ätbara saker i krukor i fönstren här. Än så länge är det kanske lite för mörkt för att dra igång projektet i någon större skala, men man kan ju få fundera över sorter och sortera sitt krukförråd och så där. Jag tror att det kommer att bli ett par kryddörter, förhoppningsvis någon liten körsbärstomat även om det är osäkert om ljuset räcker plus några udda sorters gröna blad. Jag tittade på malabarspenat, som inte är spenat alls utan någon sorts djungelväxt som är van vid halvskugga. Det skulle kunna funka. Sedan är jag lite sugen på portlak och mållor också. Vi får se. Det ska ju rymmas bland de befintliga växterna också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar