torsdag 23 januari 2014

Inte lika mysigt

Jag har varit på jobbet halva dagen idag med. Det var en del saker som jag ville göra, men jag var inte särskilt pigg. Ute var det inte alls lika fantastiskt som igår. Det blåste och snöade så smått. För omväxlingens skull så gick jag åt andra hållet hem från jobbet och åkte pendeltåg från Solna station. I ärlighetens namn berodde det ganska mycket på att jag inte kom ihåg att ta med mig lunch när jag gick hemifrån i morse, och det ligger en Subway åt det hållet. Det är något längre att gå åt det hållet och jag tycker bättre om att byta i Bergshamra, men omväxling förnöjer. Om jag ska till centrum snarare än hem borde det vara en effektivare resväg.


































Väl hemma har jag inte gjort så mycket utan mest försökt vila. Jag har i alla fall vridit på elementet lite mer och öppnat dörren till sovrummet för att få in lite mer värme. Det var elva grader där inne och det tycker jag är för kallt. Alldeles särskilt mycket för kallt kommer det att vara i natt eftersom Vikingen inte är hemma. Han är annars som en liten kamin när han sover och värmer även min sida av sängen hyfsat. Jag får nog ha tjocksockar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar