tisdag 28 januari 2014

Redskap

Härom dagen tvättade jag mikrofibermoppar och trasor. Jag gillar mikrofiber. Jag har tvättpälsar för fönster också, men dem har jag i ärlighetens namn inte använt sedan jag flyttade in här. Först var det så mycket annat med att packa upp och fixa till, och sedan blev jag halt.Det får bli till våren.
Idag har jag inte tvättat mikrofiber utan en mörk fyrtiograderstvätt. Jag tycker fortfarande att det är väldigt bekvämt att ha tvättmaskin i lägenheten så att man kan tvätta när man vill. Det har jag inte haft förut, inte efter att jag flyttade hemifrån i alla fall. Det allra lyxigaste är förstås att det är en person till som tvättar, det är väldigt trevligt att saker händer utan att jag har fixat dem själv.

Förra veckan var jag sjuk och det blev inte särskilt mycket tränat. Jag orkade inte gå till gymmet och fick ställa in sjukgymnastiken med. Det blev lite ynkliga gummibandsövningar, balansplatta och sånt i söndags, men väldigt lite. I morse var jag hos sjukgymnasten halv åtta och konstaterade att även om det inte just hade blivit bättre så hade det heller inte blivit sämre. 

2 kommentarer:

  1. Är det de där vita man vill ha om man vill torka sina golv oftare än alldeles för sällan istället för att dammsuga? Jag funderar på att gå över till våttorkning efter kvällens föredrag om uckel-äckel-DÖDSGIFT i damm.

    SvaraRadera
  2. De vita är moppar, tror att det är ICA:s variant. De går att använda torra eller våta och det är snabbare och mindre högljutt och illaluktande än dammsugare. En vända med en torr följt av en vända med en våt kan nog ta det mesta av dödsgifterna. Inte hemma hos oss dock, vi har alldeles för mycket mattor och junk för det.

    SvaraRadera