fredag 23 januari 2015

Inte tacofredag

En av de saker jag fick i julklapp var en vegetarisk kokbok. Vikingen och jag har pratat om att vi ska dra ner lite på köttet, men då blir ju alltid frågan vad vi ska äta istället. Boken Mera vego av Sara Ask och Lisa Bjärbo känns som en bra början på det där i alla fall. Jag har vid första genombläddringen redan hittat en del recept som låter goda när man läser dem. Idag åt vi inte någon sorts vegetarisk texmex som jag trodde när jag skrev matsedel utan cannelloni med svampfyllning. Det var kantareller och champinjoner i receptet och det passade ju bra eftersom jag fick torkade trattisar av moster för någon månad sedan. Massor med torkade trattisar. Vi använde färska lasagneplattor och de ville gärna ge med sig och drälla ut fyllningen när man lade upp, så nästa gång ska vi nog testa faktiska cannellonirör.

Nu blir det fredagsslappa i soffan. Vi försöker se ikapp Game of Thrones och närmar oss slutet på säsong tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar