onsdag 21 januari 2015

Tjatar om tjatig mat

Jag skriver om mat idag igen. Vi åt köttpaj till middag. Friform på pajdegen funkade hyfsat men fyllningen blev inte fantastiskt god så det kommer nog att bli ett annat recept nästa gång. Jag gjorde pajen i tisdags och det blev en bit kvar så lunchen imorgon kommer då att vara den fjärde gången den här veckan som jag äter paj. Det har varit väldigt gott om matlådor med paj i frysen och väldigt ont om matlådor med annat, men nu börjar det bli lite tjatigt. Jag köpte någon sorts meze-låda på väg till jobbet imorse som omväxling. Den var god men lite obalanserad, kyckling, och någon sorts gryn plus tre röror men inte just några grönsaker. Jag antar att det blir längre hållbarhet om det inte är alltför mycket färska grönsaker där, men jag saknade krunchet.

Ikväll tar vi det lite lugnt och sitter i soffan och tittar på Game of Thrones. Jag har burit bort lite återvinning. Det är milt ute, det verkade som plusgrader. Jag såg en joggare som var barbent och riktigt så varmt tyckte jag nog inte att det var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar