måndag 12 januari 2015

Obesvarad kärlek

Jag köpte ett champinjon-kit för någon vecka sedan och drog igång enligt instruktionerna. Det ser inte ut att gå jättebra. Det ser torrt och eländigt ut, och inte blir det något fräscht vitt mycel över ytan inte.  Det finns inga felsökningsförslag i instruktionerna som kom med den, så det är svårt att veta vad man ska göra om det inte blir något.I lätt desperation testade jag att vattna men vid en kontroll så verkar vattnet bara lägga sig i botten så det var nog inte rätt. Jag låter den väl vara lite till innan jag lägger på nästa del och hoppas på det bästa. Jag gillar färsk svamp och tycker att det hade varit alldeles lysande att ha egna på tillväxt hemma, men det verkar vara en obesvarad kärlek. Vi får väl se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar