lördag 10 januari 2015

Hämtat ut sista julklappen

Nej, det händer inget särskilt i helgen.

Jag hade önskat mig Låna & Läs i julklapp och fick ett presentkort på det så idag knatade jag bort till Akademibokhandeln i Fältöversten. Det snöade och var lite småhalt ute, men det gick bra. På många sätt så gillar jag att handla i Fältöversten. Det är oftast lugnt och korta köer, så även denna gång. Förutom att hämta den första låneboken så passerade jag Systembolaget eftersom jag såg att de hade Drinkin' the snow kvar, och jag tyckte att det var en väldigt trevlig alkoholfri öl som tyvärr verkade vara en julöl och inte något permanent.

Sedan gick jag till Sabis för att köpa juice åt Vikingen. Det är verkligen butiken som jag avskyr, rörig, konstig och alltid full med folk, men jag tänkte att jag skulle göra ett försök i alla fall. Det gick bra. Jag var på vippen att köpa Budapestbakelser på extrapris, men det var kö i den disken med en människa som diskuterade tårtvarianter i all oändlighet så det fick vara. Kassan var effektiv i alla fall och jag kanske håller på att vänja mig vid butiken.

När jag kom hem planterade jag några frön. Mest gröna blad (plocksallat, rucola, bladspenat, vinterkrasse och portlak) men också några såpnejlikor som jag hoppas ska ta sig. Alltihop står i sovrumsfönstret där det är svalt nog för sallat. Imorgon ska jag försöka fixa lite extra belysning till dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar