torsdag 22 januari 2015

Vinter

Det var vinter när jag skulle till jobbet i morse. Det blev lite sent innan jag väl var vid skrivbordet. I Bergshamra där jag väntade på bussen var det vitt och vackert om man tittade uppåt. På gatan var det brunt slask. Jag gillar snö även om det blir lite osmidigt med trafiken i storstan. Det blir väldigt mycket ljusare även om det inte är soligt.
Idag har jag känt mig lite förföljd av Västtrafik. När jag kom fram till jobbet i morse stod där en lastbil med en spårvagn på. De rostskadade italienska vagnarna ska ju repareras i Hagalund. Mitt SL-kort har krånglat ett par dagar, det har lyst rött och stått "Skrivfel" och funkat bättre när jag vände på det. På vägen hem insåg jag vad det berodde på. Mitt Västtrafikkort hade letat sig in i fodralet där jag har SL-kortet.  

Axeln är fortfarande lite grinig, men jag har tid hos en sjukgymnast på tisdag förmiddag, så jag gissar på ett mirakulöst tillfrisknande under helgen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar