tisdag 31 december 2013

2013

2013 var året då jag flyttade till storstan och ihop med Vikingen. Flytten gick inte riktigt som planerat då jag skadade knät julen 2012. Istället för att köra ett släp själv blev det flyttfirma. Det gick också bra. De som körde verkade mer eller mindre bo i bilen och undrade om de fick låna duschen när de hade burit ut allt, och det är klart att de fick. Så blev jag Östermalmsbo.



Knät läkte hyfsat och vi försökte jämka våra prylar i lägenheten. Det projektet är ännu inte helt färdigt. Vikingen har jobbat borta en hel del i år, och det går liksom inte att bara den ena flyttar om och bestämmer vad som ska bort. Vi har rest en del, vi tillbringade påsken i Åre, Kristi himmelsfärdsveckan med att leka medeltid utanför Hässleholm, midsommar i Tyskland och i september besökte jag Hongkong där Vikingen har jobbat flera vändor under sommar och tidig höst. Vid det laget hade knät gått sönder mera och jag var ordentligt halt.

2013 visade sig alltså bli det onda knäts år. Det har varit nästan fyra månader med kryckor, en operation och lite lustiga effekter på immunförsvaret för att jag har haft ont och sovit dåligt. Vad jag beundrar dem som har ont för jämnan och ändå får något gjort!

Nu är det ganska bra, men 2014 bör bli träningens år. Jag håller fortfarande på med gummibandsövningar och försiktigt cyklande, och hoppas väl kunna komma igång med något mer inom kort. Jag har tittat lite på träningsställen i närområdet och är rätt intresserad av ett som har bassäng också.

Samtidigt så har jag ändå gjort roliga saker som att plocka och musta äpplen hos vänner med trädgård, laga vikinga- och medeltidsmat både över öppen eld och inne och åka på medeltidsevent. Mest har jag åkt utan Vikingen under hösten eftersom han ofta inte har varit hemma eller precis har kommit hem och inte vill åka någonstans.


Annars är jag mig nog ganska lik på bilder från februari och november. Jag är lite lättare, det blir långa promenader och lite gofika i tågdepån, och det är nog bra för knät.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar