onsdag 24 september 2014

Resfeber

Vikingen ska åka på konferens i USA. Han stryker, plockar och packar och funderar på vilka kläder som blir bäst. Vi har ätit en god middag tillsammans ikväll och nu ordnar han med det sista. Jag har klippt tre hårstrån som stack ut hur hans skägg också.

Han ska stiga upp klockan tre i natt, säger han. Planet går vid sex. Jag hoppas att han kommer att vara lättväckt så att inte jag behöver vakna av envetna väckarklockor, han brukar vilja ha flera om det är viktigt. Eftersom Vikingen missade lite när han ställde sin väckarklocka igår så att den gick igång strax före fem i morse så lär det nog bli en tidig kväll ikväll även för mig. Han har en sådan där ljusväckarklocka och jag vet inte om jag skulle säga att den funkar på honom, men jag vaknar väldigt bra av den i alla fall.

Det kommer att bli lite tomt att vara ensam hemma i en dryg vecka, lite som det var innan vi flyttade ihop. Nåja, det finns nog saker att göra. Det här är hösten då jag ska upptäcka Stockholm, hitta "mina" butiker, promenera på Djurgården, skaffa lånekort, gå på muséer och konserter. I fjol var jag ju bara halt och eländig, men nu kan jag ju faktiskt göra saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar