måndag 15 september 2014

Höstpyssel

För ett tag sedan började jag på en ny halsduk, eller snarare en trekantig sjal. Den var liten och söt när jag började, men nu börjar varven bli väldigt långa och jag skulle ändå vilja fortsätta lite till. Jag gillar stora saker att svepa runt halsen, så det är nog bara att bita ihop. Det är en rätstickad mycket enkel sak, så det är ju inte någon exakt vetenskap med mönster och storlek. Om den inte är färdig när det blir kallt på allvar får jag väl helt enkelt maska av, fästa trådarna och montera den i den storlek den då har. Jag skulle också vilja prova att sticka en kofta. Jag har aldrig stickat något så stort och jag är lite rädd att jag skulle tröttna innan den blev färdig och lägga den åt sidan länge. En av anledningarna till att jag skulle vilja sticka en är att det ofta blir något litet hål på de tunna yllekoftor jag köper och att det är svårt att lyckas laga dem snyggt. Jag tänker mig att en kofta i ett något tjockare garn dels skulle hålla bättre och dels skulle jag ha garn i samma färg att stoppa med om det behövdes. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar