lördag 27 september 2014

Veckans bokinköp

Av rubriken kan man förledas att tro att jag köper böcker varje vecka. Så är inte riktigt fallet. Jag ser fortfarande mig själv som en som läser böcker, men det blir väldigt mycket dator och TV numera också. I vilket fall har jag funderat på att köpa Enklare bröd och Nyckeln ett tag, men Flamländska och holländska målningar är ett svårt fall av impulsköp. Det framkom i en Facebookgrupp att den fanns på Drottninggatans Bok & Bild till det facila priset av 65 kr och då kunde jag inte riktigt låta bli.

Jag har förutom böcker även köpt vad jag hoppas är en lagom stor innerkruka och mer blomjord. Jag tänkte när jag såg blomjordspåsarna att det borde vara bättre med den något större, det vill säga 18 liter. Den var ju ändå ganska liten i förhållande till en del andra jordpåsar jag har träffat. Jag köpte den på Blomsterlandet på Sveavägen, och tänkte att jag kunde gå bort till Sergels torg och ta spårvagnen. Det var långt att släpa påsen ända dit. Jag lever fortfarande i någon sorts föreställning om att det normala är att jag köper saker på vägen och bär med dem med hjälp av kommunala färdmedel. Man kan ju annars tänka att bilen som står parkerad på Narvavägen kunde ha fått följa med och köpa blomjord. Förmodligen inte på Sveavägen en lönehelg i sådana fall, men ändå.


Ikväll ska jag läsa Nyckeln och imorgon ska jag prova ett brödrecept.  

1 kommentar:

  1. Den bakboken är jättebra. Det är de enda brödrecepten vi använder numera.

    SvaraRadera