lördag 13 september 2014

Hår och skor

Jag har varit hos frisören idag och toppat håret lite. Jag hade tid klockan tio, vilket visade sig vara precis när de öppnade så fem i när jag kom dit var dörren fortfarande låst. Hon sade att hon skulle ta två centimeter, men som alla frisörer så hade hon ganska generöst ögonmått. Det är sig ganska likt i alla fall, bara lite kortare och förhoppningsvis lite mindre slitet i topparna. Nu var det bara det där med att tvätta ur gegget och prova att fixa till det själv för att få veta hur det egentligen blev. Jag har inte färgat utväxten på ett tag och håller visst på att vara ganska gråhårig. Jag funderar på att sluta färga, men det känns lite som att jag i sådana fall skulle vilja klippa bort allt det gamla och börja om. Jag såg någon som hade gjort det relativt nyss, och det var verkligen jättesnyggt. Hon kan ha varit ännu lite gråare än jag, men det är svårt att säga.
Det är också dags att gå genom garderoben och plocka undan sommarkläderna och ta fram lite mer höstliga saker. Det är en smula trångt här i lägenheten och det finns inga inbyggda garderober så det är en meter IKEAgarderob till mig, varken mer eller mindre. Även om den är hög och det går in rätt mycket så funkar det inte riktigt att lägga sådant som jag faktiskt använder på hyllorna ovanför klädstången utan jag får rotera efter säsong på den plats som jag når utan att stå på något.

Jag provade mina lila lackskor och känner inte riktigt att jag och mitt dåliga knä är i ett läge där jag känner mig bekväm med att ha klackar. Delvis är det väl en övningssak också, men jag tror att jag kanske skulle behöva investera i ett par nya svarta platta nätta skor. Jag använde de förra på medeltidsveckan och den smutsiga fållen verkar ha nött dem på ovansidan och det ser lite lustigt ut. Jag är i alla fall inte beredd att göra mig av med festskorna än!

Nya höstskor har jag i alla fall köpt, ett par svarta jodhpurs med ganska bred läst. Butiken hade det något lustiga namnet Knulp och hade rätt mycket klassiska skor i skinn, många med rågummisula. Om de håller så bra som jag hoppas så kommer det nog att bli fler par därifrån. De har egen tillverkning av träskor och folkdansskor och säljer några andra märken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar