tisdag 15 april 2014

Påsklov

Idag tog jag stavar med på promenaden. Vilken skillnad! Med bara lite extra stöd så kunde jag slappna av och promenera mycket längre utan problem. Jag gick ner till vägen och tillbaka på ett skoterspår. Det blev nog en dryg halvtimme och tror nästan att jag fick lite färg på näsan på köpet.

Jag tog med mig ett sedan länge avsomnat pysselprojekt hit, ett par medeltidsskor. Tyvärr insåg jag inte förrän efter att jag hade sytt en bra bit att anledningen till att jag lade det ifrån mig var att jag hade vänt saker åt fel håll. Istället för att fortsätta sy borde jag alltså ha börjat med att sprätta, så nu blir det ännu lite mer att ta upp och göra om.

Ikväll ska vi äta middag hos Vikingens farbror i stugan här bredvid. Jag undrar om jag ska utnyttja min ledighet till att ta en liten eftermiddagslur innan dess, eller kanske bara läsa lite. Jag har tre böcker med mig och har ännu inte börjat på någon av dem. Jag började spela spelet 2048 på mobilen i fredags och det har gått en del tid till det sedan dess men nu börjar jag tröttna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar