lördag 5 april 2014

Inte spenat

Jag satte ju frön för ett tag sedan till lite av varje ätbara saker som jag ville försöka odla i fönstren och idag har jag skolat om dem. Jag missade tyvärr ett par vattningar efter vägen och det mesta hade gett upp.

Basilikan överlevde dock, liksom malabarspenaten. Den är inte någon riktig spenat utan någon sorts djungelväxt. Jag tror att den klättrar och det ska bli spännande att se vad det blir av den. Internet låter antyda att den inte är jättegod att äta som den är, men hackad och varm funkar den.

Jag hade tänkt plantera nya frön idag, men efter att ha varit på gymmet, köpt nya byxor, planterat om några blommor och putsat ett fönster inklusive försöka rengöra de två rören bakom elementet är det soffläge nu. Just det där med ett gammaldags vattenelement med två rör bakom och flera lager av damm och halvflagnad färg var verkligen ingen höjdare.Det blev bättre, men rent skulle jag kanske inte säga att det är. Fönstret blev däremot hyfsat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar