söndag 6 april 2014

Före och efter

I helgen har jag putsat tre av våra fem fönster. Köksfönstret var det som såg allra sämst ut eftersom det har byggts under stora delar av hösten och vintern på huset på andra sidan den innergården. Huset har fått ny puts på fasaden, massor av nya balkonger och jag tror att fönstren också är nya. Jag är en liten smula avundsjuk just på balkongerna, det är något som jag åtminstone i teorin skulle vilja ha.

Det var svårt att fotografera fönstret ur en sådan vinkel att man ser hur det har dammat byggdamm på det som det sedan har regnat på, men jag tror att jag till slut lyckades. Det ser ut på bilden som att det är fönstret i trapphuset som är smutsigt, men det är frostat så det mesta av det man ser av stänk och sånt satt på vårt fönster. Smutsen är väldigt lik väggen i färgen. Fönstren skulle behöva målas om eller bytas ut även i det här huset, färgen är verkligen inte i något vidare skick.

Den konstiga kanten som man ser i nederkant på efter-bilden är en vägg eller mur som avskärmar vår "gård" från innergården till nästa hus. Det är verkligen löjligt tätt mellan husen i det här kvarteret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar