fredag 28 februari 2014

UFO:n

En del engelskspråkiga pyssel/hantverksblogggar som jag läser skriver ibland om UFOs som i UnFinished Objects, alltså projekt som har lagts åt sidan någonstans mitt i. Jag har en del sådant även om jag rensade i den senaste flytten.

Förutom de gröna fiskarsockorna i föregående post som ju inte är särskilt gamla hittade jag en blå stickade mössa i silke i en låda. Jag tror att jag inte var helt nöjd med den eftersom den blev rätt ojämn, men jag bestämde mig nu för att i alla fall bara fästa trådarna och börja använda den. Den kommer att vara alldeles väldigt skön och lagom varm nu när de säger att det är vår i storstan. Jag tror att jag tyckte att den var stor, men nu när jag har mer hår och ofta har det i en tofs så är den ganska lagom.

Det är dessutom en rätt bra färg mot det vinterbleka ansiktet så jag förstår varför jag köpte garnet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar