lördag 8 februari 2014

Tröstpris

Det var eländigt grått och regnigt när jag gick hem från jobbet igår, så när jag ändå var inne på Hemköp så tog jag en bukett blandade tulpaner också för att få lite känsla av vår. Vädret igår kändes i och för sig som vår, sämsta formen av vår med regn, regn, regn, men det är inte dags än. Det kommer att komma mer vinter.
Jag borde nog har köpt mjölk också inser jag nu. Den lilla slurken som är kvar i kylen kommer nog ganska snart att uppnå stadiet där den fortfarande luktar något så när som mjölk men flockar sig när man häller den i kaffet. Å andra sidan har jag köpt hem en förpackning med hundra små UHT-behandlade mellanmjölkstetror för sådana tillfällen (och camping). Frågan är vad som är det mest miljövänliga: mjölk i massor av små förpackningar eller mjölk i större förpackningar där man häller bort en del varje gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar