onsdag 26 februari 2014

Inte så pigg

Vikingen har blivit förkyld igen och legat för ankar ett par dagar och nu börjar jag också känna mig halvdan. Först trodde jag att det berodde på hasselpollen, men det verkar vara dags att överge den teorin. När jag är ynklig så blir huden i mitt ansikte ofta ännu mer galen än vanligt, så det där med att titta sig i spegeln var ingen höjdare. Det kanske hade sett bättre ut om jag hade lett på bilden, men jag känner mig inte särskilt söt och käck.

På vägen hem från jobbet lyckades jag i alla fall gå förbi Clas Ohlson och köpa plastbackar. De kampanjade sådana där smartstorelådor med snäpplock och jag har varit sugen på fler sådana ett tag. För tjugo procent kan jag tänka mig att gå med i deras kundklubb. Jag handlar ju ändå där. Jag har en idé om att en del av våra medeltids-campingsaker skulle kunna ligga i lite större plastbackar på vinden färdiga att bara ta med sig.

Vi har lyckats äta vegetariskt idag. Det var ett svårt fall av kylskåpsrengöring med en slatt tapenade i en burk, en paprika som det var hög tid att äta upp, en ostkant och lite ärtiga bönor ur frysen. Det var ätbart men inte fantastiskt, men å andra sidan tror jag kanske att saker som jag svänger ihop medan pastan kokar sällan brukar bli några kulinariska mästerverk. Frysen är lite väl full just nu, så Vikingen hade plockat fram en bit äppelpaj och snart blir det efterrätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar