tisdag 26 november 2013

Sparka, sparka med lilla benet

Jag fick med mig ett träningsprogram hem, lite vifta på foten, böja och sträcka och sånt. Det är meningen att man ska göra det tre gånger om dagen de första två veckorna. Igår innan jag gick från sjukhuset så testade jag lite övningar med en sjukgymnast, och det gick ju bra. Idag har jag klart mindre effektiv smärtlindring så nu är det inte lika kul. Jag tänker att det är väsentligt att jag gör övningarna så att jag inte stelnar alltför mycket, men att det nog får vara på en ganska stillsam nivå idag. Jag går med kryckor idag också. Sjukgymnasten sade att jag får gå på knät om jag vill, men ett par dagar med kryckor går också bra.

Även om det är lite ynkligt här idag så tycker jag att natten har varit över förväntan. Jag har förvisso inte sovit hela i ett svep, men jag har sovit ganska mycket. Det var ett par nätter i slutet av augusti när jag hade ont i knät och vaknade varje gång jag vände mig så jag tycker att två gånger fyra timmar plus ett par timmars halvslumrande sovmorgon är alldeles utmärkt så här första natten efter operationen. Jag antar att det är värktabletterna som gör skillnaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar