lördag 2 november 2013

Huslig lördag

Jag strök en massa rena kläder i förmiddags innan Vikingen vaknade. Innan dess hade jag lyxat med frukost på nybakt bröd (satte en deg igår kväll). Brödet var gott, men inte riktigt som jag hade tänkt mig. Det var ett surdegsbröd som nog hade behövt en stund till efter att jag stjälpt upp det ur bunken. Jag vill ju ha STORA luftbubblor, inte små.

Sedan har jag varit ute och försökt köpa en större datorryggsäck, men jag hittade ingen jag ville ha. Däremot blev det tre intressanta miniamaryllislökar som jag hoppas ska gå att ha i mina hyacintglas. Jag har blivit mer allergisk mot hyacinter på senare år så det skulle behöva vara något annat i hyacintglasen. Jag känner en märklig längtan efter julgardiner också. Besynnerligt.

Nu ska vi ta och plocka undan och städa lite. Det är rätt tråkigt, och det var ett tag sedan sist. Vikingen har jobbat borta och jag har haft ont i knät och inte varit så flitig. Jaja, det är väl bara att dricka upp kaffet och dra igång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar