torsdag 21 november 2013

Hemkört

Vi har testat att beställa mat på nätet. Leveransen kom igår. Vikingen jobbar mycket och jag kan inte gå så det verkade som en bra tidpunkt för att testa sådant. Det blev Mathem.se eftersom de kampanjade rätt ordentligt på hemkörningskostnaden. Priserna i övrigt är ungefär som på vårt närmaste Hemköp.

Det såg bra ut. De frysta sakerna var frysta, kylvarorna verkade kalla och isbergssalladen var inte mosad. Jag är försiktigt positiv även om jag faktiskt gillar att gå runt i matbutiken och titta på saker, välja grönsaker utifrån vilka som ser bra ut och vad jag just nu är sugen på och så där. Å andra sidan är det mycket mer osannolikt att vi råkar impulsköpa premiumglass om man lägger en order någon kväll strax efter maten.

De hade matkassar också, men jag blir lite snål när jag ser priserna på dem. Vi kanske får testa någon gång, men just nu blev det en egen inköpslista. Jag gillar nog själva listfunktionerna också, att man kan spara en baslista med sådant som man nästan alltid brukar köpa och lägga till hela listan på en gång eller lägga upp andra listor med återkommande saker.

Fast det hade varit gott med saffransglass nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar