måndag 29 december 2014

Packa upp och packa ner

Veckan innan jul var jag i Göteborg tre dagar. Julen tillbringade jag i Umeå och kom hem sent igår kväll. Nu har jag tvättat och packat om, för imorgon går nyårsresan till Åre. Jag tror att jag har fått med mig det jag behöver. Varken Vikingen eller jag har haft tid och ork till att städa här hemma på ett par veckor, och det börjar märkas. Det här med att komma hem, välta ut allt ur en väska och sedan packa en ny är inte något som befrämjar god ordning. Jag ska försöka minnas till en annan gång att det här inte är någon bra idé. Jag är inte gjord för att fara och flänga. Det är förvisso mycket trevligt att resa och träffa folk, men det tar också en hel del energi. Som tur är har det varit en mycket stillsam jul med många sovmorgnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar