måndag 22 december 2014

Julresa

Jag fick först ett sms om att jag fått annan plats, sedan kom sms:et med själva biljetten. Innan jag klev på tåget frågade jag personalen som kollade sin lista och skickade mig till den ursprungliga platsen.

Det var dock inte helt lyckat eftersom den halvan av tåget inte går längre än till Sundsvall. Eftersom jag satt i en tyst och måttligt full avdelning så bestämde jag mig för att sitta kvar fram till Sundsvall trots flera utrop om att man borde byta omgående. Jag vet ju att de gör ett lite längre uppehåll i Sundsvall för att byta personal.

Här i Sundsvall är det vitt och vackert, men mobilkameran gör det inte rättvisa. Det verkar bli en vit jul i Bygdeå med, och jag ser lite fram mot det. Det verkar dessutom ha tänkt bli kallt så jag får nig vara glad att jag har yllelångkalsongerna med mig och att jag slängde ner de nya varma handskarna i väskan på slutet också. 

Vikingen är hemma. Vi har även i år valt att fira på var sitt håll med var sin uppsättning nittioplussare. Det har varit en hektisk höst med full fart ända in i kaklet med ett stort medeltidsevent i helgen som var. Vi har inte gett varandra julklappar än, men vi har provsmakat köttbullarna och gravlaxen och suttit i soffan med alla fyra adventsljusen tända i alla fall. Nyår firar vi tillsammans. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar