lördag 27 december 2014

Och så lite mellandagsshopping

Vi inledde dagen med en utfärd till en möbelaffär med pappa. Hans soffa har varit sönderriven av en katt ganska många år, och katten själv är inte heller kvar. Vi möttes på Biltema, packade ihop oss i en bil och åkte till EM. Där provsatt vi soffor och tittade noga på hur höga ben de har eftersom pappa funderar lite på att skaffa en robotdammsugare. Å andra sidan har den han nu köpte så hög frigång att det nog går an att dammsuga under den med vanlig dammsugare också. Vi hade tre kandidater, och landade till slut i en ganska smäcker tresitssoffa plus en matchande fåtölj. Den gamla soffan är blå, och det är den nya med. Jag hade kunnat tänka mig samma soffa, men kanske i en lite kaxigare färg i sådana fall. Det fanns en mörk stark turkos som var fin, och några djupröda som inte heller var så dumma.
Efter att pappa åkt hem fortsatte min syster och jag med shoppingen, men vi hittade inte just något roligt på rean. Jag har köpt ett par täckbyxor och ett par nya skinnhandskar eftersom de gamla var utnötta, båda delarna till fullpris. Min syster kom hem med ett LED-blockljus och en arbetslampa/ficklampa som går att hänga upp. Vi lyckades dock hitta av den trevliga japanska restaurangen när den hade öppet, första gången vi var där så hade de precis stängt. Det blev buffémiddag där och det var gott. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar