tisdag 23 december 2014

2014

Det första kvartalet var väldigt mycket knäts tid. Det var sjukgymnastik och träning, och väldigt mycket tänka mig för så att det inte skulle bli för mycket. Det tog sig efter hand i alla fall, även om det högra knät aldrig kommer att bli som det vänstra.

2014 har också varit ett år av organisera och göra sig av med saker. Vi har det fortfarande lite trångt hemma, men när man ser tillbaka så har vi gjort oss av med en skabbig och mycket låg garderob som stod i köket och drygt två lådor elektronikskrot förutom slitna kläder och annat som sorteras bort mer löpande.

Det var också året jag sade upp min lägenhet i Göteborg. Hyresvärden tillät uthyrning i andra hand i ett år om man vill prova att flytta ihop med någon, men sedan får man bestämma sig. Ibland tänker jag att jag borde ha behållit den och bott där när jag var i Göteborg, eller försökt byta den mot en lägenhet i Stockholm nu när jag ändå hade ett kontrakt på en billig liten lägenhet med bra läge. Å andra sidan orkade jag inte riktigt dra i det samtidigt som knä-rehabiliteringen och det vanliga livet.

2014 var året då jag hade tänkt odla saker i fönstret. Det blev inte fantastiskt, men efter att tomaterna och chilin hade fått flytta till växthuset på landet så blev det faktiskt en liten skörd. Mina idéer om att odla gröna blad blev det inte mycket av alls. Tomaterna på köpeplantorna var inte fantastiskt goda, så nästa år ska jag nog försöka sätta något annat.

Vi var också på landet en del. Mest helger, men under juli så bodde vi där lite mer och då tog jag bilen till jobbet. Det går hyfsat när alla andra har semester, annars så blir det lite väl mycket sitta i kö för min smak. Från landet till jobbet är det inte helt smidigt att åka kollektivt, så det fick bli bil ändå.

Medeltidandet fortsatte under 2014. Jag åkte på fler saker än Vikingen och jobbade med två lite större event: Nordmarks universitet i början av året och Midvinter alldeles i slutet. Midvinter brukar vara litet och mysigt med 20-25 deltagare i en liten scoutstuga, men eftersom det blev sista chansen att fira Nordmarks 30-årsjubileum så blev det hundra personer i en större lokal istället. För en gångs skull lagade jag inte mat utan hanterade anmälningarna för Midvinter. Jag tycker nog att det är roligare med mat så det ska jag minnas till en annan gång.

Båda mina föräldrar besökte mig i Stockholm. Det var trevligt och en bra ursäkt för att åka på sightseeing, gå på museum och rundvandring i riksdagshuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar