torsdag 15 maj 2014

Vila (och sömnad)

Jag har blivit förkyld. Först blev Vikingen sjuk och var ynklig ett par dagar och sedan var det min tur. Jag har ändå jobbat hela veckan och då blir det liksom ingen ork kvar till att göra något på kvällarna. Jag vilar i soffan efter maten. Kanske handarbetar jag lite medan jag tittar på TV och sedan går jag och lägger mig. Vikingen har inte heller varit särskilt energisk så vi har nätt och jämnt lagat mat den här veckan, och det är nog tur att vi har diskmaskin.

Egentligen skulle jag vilja sy. Vi ska åka på säsongens första medeltidscamping Kristi Himmelsfärdsveckan och jag skulle vilja ha lite nya saker. Jag har i alla fall under de senaste två-tre veckorna lyckats sy nya mellanväggar/draperier till tältet. Det har varit ett projekt som jag inte har jobbat så långa stunder åt gången på, för det var verkligen gräsligt tråkigt. Sedan började jag på en ny klänning, men det blev inte som jag hade tänkt så vi får se om jag ska leva med det, sprätta eller om jag möjligen ska fundera så länge på vilket det blir att jag därmed inte får någon ny klänning den här vändan.





















Jag bytte lampa i symaskinen för någon månad sedan. Den hade varit trasig länge innan dess. Det var typiskt en sådan där sak som jag tänker när jag använder den men inte minns när jag är i närheten av en affär där de säljer det jag borde komma ihåg att köpa. Det är i alla fall alldeles lysande att ha en fungerande lampa på symaskinen. Faktiskt så bra att jag tror att jag ska köpa en till och lägga i lådan med lampor. Sedan gäller det att komma ihåg att den ligger där när jag behöver den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar