torsdag 8 maj 2014

Något som jag inte har haft på länge

Jag beställde lite saker från Ellos i förra veckan, bland annat ett par nya gummistövlar. Det har jag inte tyckt att jag har behövt på länge. Jag har ju bott i stan och sällan varit ute några längre stunder när det har regnat. Paraply förstår jag mig i och för sig inte på, så jag föredrar regnjacka, men gummistövlar har känts lite väl präktigt, så det har jag inte haft.

































Nu pratar vi om att vara mer på landet och kanske hjälpa Vikingens farmor och farfar med trädgården och huset. Dessutom hoppas jag att jag ska kunna plocka svamp och bär och det kan ju finnas både blöt mark och enstaka ormar. Fästingar finns det säkert också. Jag borde verkligen se till att vaccinera mig. Jag har väldigt kraftiga vader så det där med att köpa stövlar brukar inte vara helt lätt. Jag valde därför ett par med låga skaft. De är en smula smala i lästen men de funkar så länge jag inte försöker trycka i yllesockar också.

Nu är det nästan så att jag skulle vilja ha ett rejält regn så att det blir pölar som jag kan hoppa i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar