söndag 18 maj 2014

Sorterar och packar

Jag är lite piggare, men när jag ser hur långsamt det går för Vikingen att tillfriskna så blir jag lite matt bara av det. Han bar ner några saker från vinden och behövde vila lite efter det. Vi har i alla fall börjat förberedelserna för säsongens första medeltidscamping. Vilka saker ska vi ha med oss? Vad tror vi att vi kommer att göra och behöva? Idag har jag plockat genom en massa köksprylar för att försöka avgöra vad som är rätt saker att ta med.

Som en extra komplikation i urvalsprocessen är jag väldigt förtjust i trälådan i förgrunden och vill ha med mig bara vad som går ner i den. Det blir ju liksom snyggare så, om jag kan bara langa fram trälådan och inte en massa extra plastpåsar och jox. Den kunde med fördel ha varit några centimeter större åt något håll, vilket som helst, men nu är den som den är. Lådan är lite skabbig och nyckeln saknas så den var oväntat billig för många år sedan när jag köpte den på Emmaus på Ångpannegatan i Göteborg. Jag har tänkt flera gånger att jag borde se över gångjärnen och kanske rent utav byta ut låset mot ett fungerande istället för att ha en läderrem runt, men det blir liksom inte av.

Jag tror att jag hade mina underkläder i den på min första medeltidsvecka i Visby. Tältlägret var på Galgberget och det var väldigt gott om tvestjärtar, som av någon anledning trivdes i mina fina vita linnesärkar. Det finns hål på lådans kortsidor där det har suttit handtag, och så har den ju ett nyckelhål som nog också gick att krypa in genom. Efter ett par dagar lånade jag lite silvertejp av någon vänlig människa och tätade hålen så att det skulle bli svårare för dem att komma in. Jag tyckte att mina kläder var bättre utan tvestjärtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar