onsdag 11 december 2013

Långsamt

Jag går. Det går långsamt. Jag har i alla fall varit ute och hämtat ett paket på Coop vid världens ände. Jag är mycket tacksam över att det inte är halt. Faktiskt inte halt alls, och lite, lite sol när jag var ute. Man kan bli lycklig för mindre. Vikingen och hans familj kör fortfarande med julklappar. Min familj har slutat och jag är lite ringrostig (och halt) när det gäller julshopping.

Jag har börjat jobba lite så smått, halvtid hemifrån resten av veckan blir nog bra. Jag tänkte beta av e-post och kolla läget så att det inte blir så chockartat att plötsligt jobba hela dagen på måndag.

Jag har bokat tid hos en sjukgymnast. Det gick också lite långsamt. Först var jag bara ynklig efter operationen så det tog några dagar innan jag började jaga. Det första stället jag ringde var otrevliga och hade kanske möjligen en ledig tid om någon vecka. Jag kom av mig alldeles efter det samtalet och väntade några dagar innan jag fortsatte. Det andra stället hade inga lediga tider förrän efter trettonhelgen. Det var lite synd, för de har bassängträning. Jag ska kolla om det går att bara träna där. Nu kommer det att bli sjukgymnasterna bredvid jobbet på onsdag istället. Människan som svarade lät effektiv och skulle höra av sig om de fick några återbud tidigare än så.

Långsammast av alla är nog ändå mina amaryllisar. De stack upp så fina knoppar för flera veckor sedan och jag trodde att det skulle gå snabbt, men jag antar att det är för svalt i fönstret. De behöver stå där för ljusets skull, men det är gamla och inte så täta fönster, så det kan nog vara lite för låg temperatur. De ska vara röd- och vitrandiga och borde vara rätt coola, så jag skulle gärna vilja att de slog ut nu. Å andra sidan vill jag inte flytta dem längre in i rummet för där är det mörkt och då kommer de att bli långa och ostadiga.

Jag har tre amaryllisar på gång och har kommit lite olika långt. Den som har hunnit längst har jag flyttat från köket till vardagsrummet eftersom jag tror att det är varmare där. Jag ställde den i Vikingens arbetsrum där emellan eftersom det var varmt där inne, men i samma veva så sänkte han värmen. Jag kanske skulle ställa en i sovrummet där det är svalt också så att det blir en som blommar lagom till nyår?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar