söndag 29 december 2013

Hem igen

Nu är det dags att åka tillbaka till storstan och vi sitter på flygplatsen och väntar. Det gick snabbt och smidigt genom säkerhetskontrollen, jag behövde inte ens ta av mig skorna. Borden i vänthallen är dekorerade med kaffebönor i en liten infälld fyrkant med glas över.

Det har varit fallens jul. Mamma halkade ju ute innan jul och mormor har ramlat inne och förmodligen slagit sig på rollatorn. Inget brutet på henne heller, men hon var ordentligt blåslagen och väldigt trött. 

Vi har ju slutat med julklappar i min familj, men jag fick pappas största gryta med mig hem. Han tycker att den är för stor numera. Det tyckte jag med när jag skulle försöka få ner den i väskan. Det slutade med att jag fick låna en extra väska av min syster. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar