söndag 8 september 2013

Avvägar

Jag var ju i Göteborg torsdag-fredag och åkte därifrån till Munkaskogsgården strax utanför Habo där jag tillbringade helgen med att leka medeltid. Det har varit en mycket trevlig helg, och fantastiskt fint väder. 

I förmiddags ställde jag ut mina väskor utanför ytterdörren så att de skulle vara ur vägen för städningen. När jag sedan skulle åka så var bara den ena kvar. Den andra hade förmodligen följt med en hög med packning som låg strax intill. Jag frågade runt lite men kom fram till att den mest troligt redan hade åkt. 

Så småningom fick jag reda på att min väska är i Sundsvall och kommer att återbördas till storstan vad det lider. Som tur är var det "rätt" väska som försvann. Ryggsäcken med jobbdator, nycklar och smutsiga underbyxor fick jag med mig hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar